U bent momenteel niet ingelogd.
    Bezig met inloggen..
Vueltaspel 2018 is ten einde!
Het Cyclingmaster Vueltaspel 2018 is ten einde. Dank allen voor het meespelen! Wij zien u graag allen weer terug bij het Girospel 2019! Mocht u ons willen steunen of mocht u ons tips willen geven bij toekomstige wijzigingen, volg ons dan op Twitter of Facebook!

De Spelregels en Voorwaarden

Doel
Het doel van Cyclingmaster is om zoveel mogelijk fictief geld te verdienen door het selecteren van wielrenners per etappe.

Iedere wielrenner maakt per etappe winst of verlies, afhankelijk van het resultaat in de echte wielerkoers. Indien u een bepaalde renner hebt geselecteerd in uw team, dan is na afloop van die etappe ook de winst of verlies van die renner voor uw team.

Per etappe is uw teamresultaat dus de optelsom van de individuele resultaten van alle renners in uw teamselectie. De winnaar van het spel is vervolgens degene die aan het einde van de wielerronde het grootste geldbudget heeft verkregen.

NB. Bij het Cyclingmaster-spel doet het er dus niet toe of je een renner hebt die de leiderstrui heeft of hoog staat in het jongerenklassement. Het enige wat telt is de daguitslag van de etappe.

Het teamresultaat is de optelsom van de resultaten van alle renners in dat team

Hoe werkt het?
Per etappe kunt u maximaal 9 wielrenners in uw selectie zetten. U kunt alleen voor aanvang van een etappe wielrenners in uw team zetten of er weer uit zetten: zodra een etappe is gestart, kunt u uw selectie niet meer wijzigen.

Uitgaven: startgeld
Per etappe betaalt u fictief startgeld voor de renners in uw selectie. Dit startgeld bedraagt 5% van de rennerwaarde. Een renner die (voor aanvang van een etappe) een waarde heeft van 2.000.000,- is na de start van die etappe dus nog maar 1.900.000 waard (2.000.000 * 0,95)

Als u voor een etappe minder dan 9 renners heeft opgesteld moet u voor elke lege plek toch startgeld betalen. Dit bedrag van 30.000 per ontbrekende renner wordt op uw budget in rekening gebracht.

Inkomsten: prijzengeld
Tevens kunt u per etappe fictief geld verdienen wanneer renners uit uw selectie in de top 15 finishen van de daguitslag. De opbrengst is afhankelijk van de positie in de daguitslag en is weergegeven in onderstaande tabel.

RankPrijzengeld
#11.000.000
#2820.000
#3700.000
#4600.000
#5510.000
#6425.000
#7350.000
#8280.000
#9220.000
#10170.000
#11130.000
#12100.000
#1375.000
#1460.000
#1550.000


Inkomsten: darkhorse-bonus
Met ingang van 2018 is het ook mogelijk om extra inkomsten te verwerven, wanneer renners uit uw selectie in de top 15 eindigen van de daguitslag, terwijl deze renners ook nog eens door weinig andere mensen op Cyclingmaster zijn gekozen. Deze obscure renners worden ingedeeld in twee soorten:

Icoontje# selectiesBonus bovenop prijzengeld
Darkhorse 0% - 5%100% van prijzengeld (tot max. 500.000,-)
Greyhorse 5% - 10%50% van prijzengeld (tot max. 500.000,-)

Een rekenvoorbeeld
Erik Breukink is door 3% van de Cyclingmaster-deelnemers gekozen. Hij kost 2.000.000. Zijn startgeld bedraagt 5%: 100.000,-. Hij finisht op een 3e plek van de etappe. Daarmee verdient hij 700.000 aan prijzengeld.
Doordat hij door minder dan 5% van de deelnemers is geselecteerd, is Erik Breukink een darkhorse in deze etappe. Dit betekent dat hij bovenop zijn prijzengeld ook nog een bonus krijgt, t.w.v. 100% zijn prijzengeld. Echter: omdat zijn prijzengeld (700.000) hoger is dan het bonusplafond, krijgt Erik deze etappe de maximale bonus (500.000).
Het rekenvoorbeeld uitgewerkt:
startgeld-100.000
prijzengeld700.000
darkhorse bonus500.000
dagresultaat Breukink1.100.000

 
Dagzeges
De Cyclingmaster-website houdt het aantal dagzeges per team bij. Voor elke etappe wordt er slechts één winnaar toegekend. Wanneer meerdere spelers de hoogste dagscore hebben, krijgt de speler met de hoogste klassering in het Algemeen Klassement de dagzege toegewezen. Wanneer meerdere spelers zowel een identieke dagscore als een identieke klassering in het Algemeen Klassement hebben, wordt door middel van loting de dagzege toegekend aan één van deze spelers.

Subleagues
Het is niet toegestaan om na de eerste rustdag ( 3 september 2018, 23:59 uur) nog deel te nemen aan een subleague of een subleague te verlaten.

Uitleg icoontjes
Afhankelijk van de prestaties van deelnemers bij een Cyclingmaster-spel, kunnen deelnemers trofee-icoontjes verdienen. Hieronder wordt weergegeven wat voor icoontjes er zijn, hoe je deze kan winnen en welke eigenschappen deze hebben.

IcoontjeUitgereikt aanMax. aantalGeldigheidsduur
Cyclingmaster-cupWinnaar van Cyclingmaster-spelgeen limietverloopt niet
Top 10 Giro-vlaggetjeTop 10 Giro-spelmax 1verloopt niet
Top 10 Tour-vlaggetjeTop 10 Tour-spelmax 1verloopt niet
Top 10 Vuelta-vlaggetjeTop 10 Vuelta-spelmax 1verloopt niet
FavorietensterretjeTop 5 jaarklassementgeen limiet (max 3)verloopt na 3 jaar


De Voorwaarden (editie Vuelta a Espana 2018)

Deelname
-Deelname is gratis.
-Door deelname verklaart de deelnemer zich akkoord met de onderstaande voorwaarden.
-Iedere deelnemer mag met slechts één team deelnemen aan het spel. Deelnemers die met meer dan één team aan het spel deelnemen, worden gediskwalificeerd en kunnen geen aanspraak maken op prijzen of prestaties (zoals dagzeges of icoontjes).
-Deelnemer verklaart zich akkoord dat de Cyclingmaster-website cookies plaatst op zijn computer, mobiele telefoon of tablet. Hierdoor wordt het mogelijk voor deelnemers om slechts één keer per spel te hoeven inloggen.
 
Toekenning van prijzen
-Prijzen worden toegekend aan de #1 t/m #3 van het Algemeen Klassement aan het einde van de wielerronde.
-Bij een gelijke score in de top van het Algemeen Klassement wordt door middel van loting de uiteindelijke eindpositie in het Algemeen Klassement bepaald.
-De spelleiding mag meespelen, maar is uitgesloten van het ontvangen van prijzen.
 
Verwerking etappe-uitslagen
-Etappe-uitslagen worden verwerkt op basis van gegevens van www.lavuelta.es en/of www.procyclingstats.com
-De spelleiding heeft het recht om een etappe-uitslag te verwerken op basis van de onofficiële uitslag van bovenstaande bronnen. Dit kan zij doen met als doel, om de markt zo snel mogelijk weer te kunnen openen voor de volgende etappe.
-Indien na verwerking van de etappe-uitslag op Cyclingmaster, de officiële uitslag wordt herzien door de jury/organisatie van de wielerronde, dan wordt de op Cyclingmaster reeds verwerkte uitslag niet aangepast.
 
Gedrag en uitsluiting
-De spelleiding heeft het recht om wegens een ongepaste teamnaam, een ongepaste gebruikersnaam, een ongepaste avatar of ongepast gedrag de volgende maatregelen te nemen:
 a) een teamnaam, subleaguenaam of avatar te wijzigen; en
 b) in extreme gevallen een deelnemer uit te sluiten van het spel.


© 2015-2018   www.cyclingmaster.nl
header-photo is courtesy of www.zikliamatore.com